I ❤ Anime

فرشته مرگ بر می خیزد | نقد و بررسی بازی Devil may Cry 2013

حال که DmC به طور کامل برای تمامی پلتفرم ها عرضه شده ، زمان خوبی است تا بفهمیم که آیا ریسک کپکام برای ریبوت کردن این عنوان و تغییرات ظاهری دانته به دست Ninja Theory جواب داده  است یا خیر ؟ آیا DmC جدید توانسته خون تازه ای به رگ های این سری منتقل کند یا خیر ؟ پس با ما برای پیدا کردن این سوال ها در نقد DMC همراه باشید.



منبع: http://gamefa.com


نام بازی : DmC: Devil May Cry

سازنده : Ninja Theory

ناشر : Capcom

پلتفرم ها :pc . PlayStation 3 . Xbox 360

سبک : Hack and slash

درجه سنی : M

باکس آرت بازی :

 


داستان :

این بار Ninja Theory ما را به گذشته ها و جوانی دانته و زمانی که او در شهری با نام LIMBO زندگی می کند برده است. ظاهر زیبای این شهر ، ولی در باطن شیطانی که توسط شیطان قدرتمندی با نام Mundus ایجاد شده از دانته فرد بی خیالی ساخته به گونه ای که وی اغلب روزهای خود را به بطالت می گذراند. تا این که روزی دختری با نام kat به دیدار دانته آمده و او را از خطر حمله شیاطین آگاه می سازد. دانته سپس می فهمد که kat برای فردی با نام vergil یعنی برادر گم شده دانته کار می کند. vergil از دانته تقاضای پیوست به گروه The Order برای نابودی Mundus می کند که در ابتدا چندان این پیشنهاد مورد استقبال دانته واقع نمی شود .البته به علت حوادثی که در دوران کودکی برای دانته اتفاق افتاده او خاطره ی چندانی از کودکی خود و vergil ندارد به همین علت vergil به او کمک می کند تا حافظه اش را بازیابد . در این بین دانته می فهمد که پدر و مادر او توسط Mundus کشته شده اند و حال وی هدف انتقام گیری را در سر می پروراند. روایت داستان سرایی و وقایع DmC: Devil May Cry به مانند گذشته ساده و البته جذاب روایت می شود و با این که چندان با سورپرایز بزرگی مواجه نخواهید شد و اغلب قسمت های بازی هم قابل حدس می باشد ولی در کل شما راضی نگه خواهد داشت. البته پایان بازی می توانست خیلی بهتر از این باشد به گونه ای که انگار نصفه کاره رها مانده است.




گیم پلی :

اگر تغییرات ظاهری دانته را در DmC: Devil May Cry ملاک قرار ندهیم ، تجربه این عنوان در واقع همانی است که بیش از این در سری ها گذشته این سری آن را تجربه کرده بودیم. البته Ninja Theory تغییرا بسیار خوبی را نیز به روح این سری منتقل کرده است. با یک کنترل آسان و قابل فهم حتی برای گیمر های تازه کار DmC به شما یک دو جین از کمبوهای بسیار متنوع و البته خشن را هدیه می دهد تا بتوانید مرگ بارترین ضربات را بر سر شیاطین نگون بخت خالی کنید. نکته مثبت قضیه اینجا است که بر خلاف قسمت های گذشته حتی گیمری که برای اولین بار است این سری را تجربه می کند قادر خواهد بود تا ضربات متنوع و ترکیبی بسیاری را اجرا کند به گونه ای که لذت این ضربات تا مدت ها زیر زبان شما خواهد بود ! سیستم فرشته شدن دانته نیز دستخوش تغییراتی شده و این بار با فعال کردن این ویژگی دشمنان برای مدتی در بین هوا و آسمان معلق خواهند ماند و همچنین ضربات شما را نیز بسیار پر قدرت تر از قبل خواهد کرد. عملکرد بازی به وسیله شما توسط سبک و نحوه مهارتتان بلافاصله بعد از اتمام هر مبارزه دسته بندی می شد و بعد از پایان هر مرحله نیز می توانید عملکرد خود را در رده بندی های جهانی ثبت کنید .به گونه ای که با درجه هایی مثل A . S .  و یا غیره می توانید بفهمید که آیا یک گیمر تازه کار هستید و یا در مبارزات چند پیراهن بیشتر از بقیه پاره کرده اید. البته متاستفانه دوربین بازی همچنان به مانند گذشته ایرادات خاص خود را در بخش های پلتفرمینگ و مبارزه دارد به گونه ای که در بعضی مواقع پیش می آید که دشمنی بر روی صفحه نمایش نیست ولی از ناکجا آباد به شما ضربه می زند ! شاید این مشکل خیلی برای درجه سختی های متوسط و یا حتی سخت چندان ایرادی نداشته باشد ولی مطمینا با انتخاب درجه سختی dante must die که با یک ضربه خواهید مرد متوجه عمق این مشکل خواهید شد.
پنج سلاح و شمشیر با احتساب شمشیر اصلی Rebellion دانته در بازی خواهید داشت که چهار شمشیر دیگر را که به دو دسته سلاح های شیطانی و سلاح های فرشته تقسیم می شوند، طریق مبارزه با باس ها و یا جستجو در محیط پیدا خواهید کرد. بر خلاف گذشته که شمشیرهای فرعی شما کارایی بسیار کمی در بازی داشت ، این بار Ninja Theory با ذکاوت خود نحوه چینش و انتخاب سلاح ها را در بازی را طوری طراحی کرده تا شما مجبور باشید به مانند GOW 3 تا به طور دایم از تمامی سلاح هایتان استفاده کنید. همچنین برای انتخاب شمشیرها هیچ گونه نیازی نیست که استارت را زده و در منو اقدام به تغییر شمشیر های خود کنید.با استفاده از دکمه RT در xbox 360 سلاح های شیطان و دکمه LT سلاح های فرشته را فعال خواهد کرد.سلاح های شیطانی دارای ضربات بسیار سنگین هستند که البته از معایبشان هم می توان به کندی سرعتشان اشاره کرد و سلاح های فرشته نیز دارای ضربات بسیار پرسرعت اما با آسیب پذیری کم تر می باشند. اما همان طور که اشاره شد باید به طور مداوم از تمامی سلاح هایتان استفاده کنید. به عنوان مثال در بازی شیاطینی وجود دارند که فقط با استفاده از سلاح های شیطانی کشته می شوند ، یا بر عکس بعضی دیگر از دشمنان نیز فقط سلاح ها فرشته بر رویشان کارساز است. بعضی از درهای بازی را نیز باید حتما با استفاده از سلاح های شیطان و فرشته باز کنید. البته در مبارزات قابلیت ترکیب سلاح های فرشته و شیاطین را با هم خواهید داشت تا شاهد ضربات متنوع و جالبی در بازی باشید.




گذشته از این ها ، سلاح های جدید کمک بسیاری به بخش های پلتفرمینگ که تقریبا نیمی از بازی را تشکیل می دهند کرده است. با سلاح های شیطان می توانید اشیای محیط و یا دشمنان را به سمت خود بکشانید و سلاح های فرشته نیز به مانند شمیر کریتوس درGOW باعث می شود تا شما به سمت اشیا و یا دشمنان حرکت کنید. مثلا با استفاده از داس بزرگ می توان ( به مانند دست نرو در دویل می کرای ۴ )  دشمنان را حتی از فاصله ای دور به سمت خود کشانده و یا از دیوار ها بالا رفت.

همان طور که اشاره شد DmC از لحاظ هسته اصلی گیم پلی تغییر خاصی نسبت به گذشته نداشته و شما را راضی نگه خواهد داشت . به مانند گذشته بیست مرحله در بازی وجود دارد که به غیر دو سه مرحله که چندان سطح طراحی جالبی ندارند ، در بقیه مراحل بازی به خوبی انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. باز هم باید گفت متاستفانه این بار تعداد باس های بازی در این بیست مرحله فقط شش عدد می باشد و این برای سری DmC که همیشه به دلیل باس های متنوع و البته زیاد معروف بوده افت به حساب می آید. البته خوشبختانه این بار بر خلاف گذشته مبارزه با این تعداد کم باس ها فقط بزن و بکش نیستند و شما را با چالش نسبتا خوبی مواجه خواهند کرد ، به گونه ای که برای مبارزه با یکی از باس ها اول باید سپرش را غیر فعال کرده و بعد اقدام به ضربه زدن کنید. همچنین نمی توان از تنوع خوب دشمنان گذشت که هر کدام از آن ها سبک خاصی را برای مبارزه می طلبد. به مانند گذشته مراحل مخفی نیز در بازی وجود دارد که با انجام دادن این مراحل ( مثلا کشتن تمامی دشمنان در هوا ) پاداش هایی مثل افزایش دهنده خون و یا غیره به شما داده خواهد شد ، البته این بار باید برای باز کردن در های این مراحل ، کلید آن ها را از طریق جستجو در محیط پیدا کنید. کاوش در محیط برای پیدا کردن سلامتی ، یافتن روح های گم شده گوشه ای دیگر از بخش های ماجراجویی بازی می باشد.البته DMC با وجود این که ینج سال در حال ساخته شدن بود کوتاه است شاید کوتاه تر از آن که فکرش را هم بکنید. اگر یک DMC باز حرفه ای باشید اتمام بازی فقط هشت ساعت از وقتتان را خواهد گرفت و جالب اینجا است که مدت زمان یکی از مراحل بازی به پنج دقیه هم نمی رسد!




گرافیک :

گرافیک DmC: Devil May Cry عالی نیست ولی بد هم نیست ، البته بازی پیشرفت چندان بزرگ از لحاظ گرافیک نیسبت به قسمت چهارم نداشته اما به طور کل می توان آن را در سطح خوبی دانست. با این که عموما اغلب میان پرده ها در سطح راضی کننده ای است ، ولی کم کاری نیز بر روی بعضی از دموهای بازی و بافت ها کاملا مشخص می باشد. که تنها دلیل آن استفاده از موتور Unreal Engine 3 است که اغلب چنین مشکلاتی را همراه با خود دارد. البته نباید نیمه خالی لیوان را هم دید و انصافا جزییات صورت ها و انیمیشن اغلب شخصیت های بازی و به خصوص دانته و ورجیل بسیار خوب بوده و انصافا زحمت بسیاری بر روی آن کشیده شده است. حرکات موشن کپچر دانته در سطح قابل قبولی می باشد ، به گونه ای که لذت مبارزات بازی را دو چندان کرده است. فیزیک بالا رفتن از پله ها نیز برای دانته طراحی شده که البته عجیب اینجا است که در بعضی واقع شاهد آن نیستیم. محیط های بازی اغلب از رنگ های زرد و قرمز تشکیل شده و سطح کیفی خوبی به بازی داده است. البته در محیط های بسته مقداری کم کاری در گرافیک دیده می شود. بافت های با کیفیت پایین را نیز که در گوشه و کنار بازی زیاد خواهید دید.ولی به طور قطع ویژگی که در بخش گرافیک Ninja Theory توانسته به خوبی از پس آن بر آید وجای هیچ حرف و حدیثی را باقی نگذارد در مورد بخش نورپردازی عالی بازی است که بازتاب آن بر روی لباس دانته و کورسویی از نور درمکان های تاریک بسیار دیدنی می باشدو سایه پردازی نیز دست کمی از نورپردازی بازی نیز ندارد و به غیر از اندک ایراداتی در سایه های دشمنان است ایراد خاصی مشاهده نشد.

اما فیزیک وسایلی که به وسیله شما تخریب می شود اگر بگوییم تقریبا صفر است چندان بیره نگفته ایم زیرا حتی توانایی شکستن یک صندلی یا میز را هم نخواهید داشت. البته نکته مثبت بازی اینجا است که در طول بازی کردن تقریبا با هیچ گونه باگی مواجه نخواهید شد و همچنین در اغلب محیط های بازی از فاصله ای نسبتا دور نیز کامل دید خواهید داشت و افت فریم خاصی هم مشاهده نشد .البته نسخه pc بازی در کل در بخش گرافیک بهتر عمل کرده و وضوح و سطح جزییات  بهتری را در این پلتفرم شاهد هستیم و بافت ها نیز با سرعت بیشتری در pc پدیدار می شوند. به طور کلی باید گفت توقع گرافیکی  مانند GOW 3 را نباید از DmC: Devil May Cry داشته باشید ، ولی به هر حال می توانست بهتر از این باشد.




موسیقی و صداگذاری :
موسیقی و صداگذاری بازی همان طوری است که از عنوانی در خور نام DMC توقع می رفت. با این که در این نسخه دیگر خبری از Rueben Langdon صداگذار دانته در نسخه های قبلی نیست  ، ولی Tim Phillips صداگذار جدید دانته توانسته وظیفه خود را به نحو احسن انجام بدهد و تیکه پرانی هایی و رجزخوانی هایی که دانته ببرای دشمنان خود می کند با این که در مقایسه با نسخه های قبل واقعا کم می باشد اما همچنان بسیار جذاب و بامزه کار شده است و بعد دانته هم می توان به صدای ورجیل اشاره کرد که صدای با جذابیت جالبی دارد. صدای راه رفتن بر روی زمین ، سبزه ها و فلزات نیز کاملا به مانند واقعیت است.

موسیقی های بازی هم اغلب از سبک راک و با هیجان بسیار بالا هستند و جالب اینجاست که که هر چقدر شدت و ضربات دانته در مبارزات بیشتر شود . صدای این موسیقی ها زیاد تر و هیجانی تر خواهد شد. همچنین نحوه چینش ین موسیقی ها نیز در نوع خود بسیار خوب است و به عنوان مثال در لحظات احساسی و آرام موسیقی ملایم پخش می شود تا احساسات شما را برانگیزد!





نتیجه گیری :

در نهایت اگر بخواهیم جواب سوال هایی که در شروع نقد بیان شده بود را بدهیم باید گفت بله . علی رغم تمامی انتقادهایی که به سپردن ساخت بازی به دست Ninja Theory می شد ولی این استدیو توانست به خوبی از پس عهده ساخت DMC بر آید. عنوانی که اگر بر روی معایبش بیشتر کار می شد به طور قطع شاهد یک شاهکار از ان بودیم . هر چند که هنوز هم با عنوانی درخور نام DMC و همچنین سبک HACK AND SLASH روبرو خواهید بود.

 

نکات مثبت : گیم پلی هیجان انگیز با مبارزات لذت بخش  ، مراحلی سرگرم کننده ، سلاح هایی متنوع با کارایی بالا ، موسیقی و صداگذاری خوب شخصیت ها ، دشمنانی با تنوع بالا

نکات منفی : شوخ طبعی دانته به کم ترین حد ممکن رسیده است ، تعداد کم باس ها و نبودهیچ گونه معمای چالش برانگیز ، گرافیک  و پایانی که می توانست بهتر باشد ، کوتاه بودن بازی

 

نقد و بررسی انجام شده با توجه به نسخه ی Xbox360 و pc به نگارش در آمده است.

داستان : ۳۸/۴۰

گیم پلی : ۳۸/۴۰

گرافیک : ۳۵/۴۰

موسیقی و صداگذاری : ۳۹/۴۰

نمره نهایی : ۳۷/۴۰


منبع: http://gamefa.com


بعله...
این فرشته مرگ برمیخیزد خعلی آشناست...
خعلی...
از چ لحاظ؟
من از این ب بعد پوکر فیس صدات بزنم جای .....دکو؟
بیشتر بهت میاد:دی
:|
پوکر فیس خودتی:دی
من کجای قیافم شبیه پوکر فیسه؟؟؟!!!؟؟؟O_o
منکه خیلی دلم میخواد این بازی رو داشته باشم.....
خدا قسمت کنه.....
انشالله:دی

عجب
ینی چی عجب؟
یعنی عجب تکه کلاممه
آها:دی
بخاظر این پوکر فیس صدات میزنم...
که همیشه علامت پوکر فیس میزاری!!!!
والا:|
:دی
:|
:D
ببین!!!
یازم پوکر فیس!
:دی
:D
عاقا....
:D دوس ندارم...
با :دی بیشتر احساس :دی بهم دست میده!!!
منم همین طور...ولی زبانم انگیلیسی بود حال نداشتم فارسی کنم:دی
خخخخخخخخخخ 
تنبل...
2تا دکمه رو فقط باید با هم میدی!!!
خب اونموقع حال نداشتم:دی
واااااااااااااااای 
خعلی تنبل شدی هاااااا!!! 
بودم:دی
من خودمو کشتم هنوز نتونستم این بازی لامصبو پیدا کنم...
لعنت به این زندگی...
خخخخخ .... چرا ؟؟
من دارمش :دی
هیچی نگو من تو رو میکشمممممممممممممممممممممممممممممم
یکساله میخوای برا من دارک سایدرز رو بیاری
داداش بگذر ازش
اصلا آشیتاکای بزرگ بازی ب کسی نمیده
منم ب زور ازش میگیرم . کل محل میاند پا در میونی میکنند تا ی بازی بگیرم :دی
بیخیال شدم بچه...
خیلی وقته..
خخخخخ... حالا امیدتو از دست نده :دی
دانته تو دی ام سی خعلی خوب شده من کف کردم :|

سایتی میشناسی که لینک دان واقعیشو گذاشته باشه؟


نه ! من سایت خوب برا دانلود بازی نمیشناسم
خودم تجربه بد از دانلود بازی از سه چهار تا سایت مختلف دارم که تقریبا 30 - 40 گیگمو به فنا دادن :/


من که DmC های قبلی رو بازی نکردم ولی همین اخریه رو بازی کردم دانته توش خیلی باحاله
و داستان نسبتا خوبی هم داره 
گرافیک خوبی هم داره
من به شخصه دانته های قبل از ریبوت رو بیشتر دوست دارم
گرافیک سری اخر نسبت به بقیه بهتر بود ... خیلی بهتر بود
اما دانته اولی ... یه چیزه دیگه اس !
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
No Anime = No Life
New Anime = New Life
I'm an OTAKU & I'm proud of it
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan